دانستنی هایی درباره یک سرگرمی | آشپزهای هوشمند دوستدار محیط زیست
  • کد مطالب: ۹۰۶۵۰
  • /
  • ۲۳ آذر‌ماه ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۷

دانستنی هایی درباره یک سرگرمی | آشپزهای هوشمند دوستدار محیط زیست

حواستان باشد اگر می‌خواهید آشپزهای دوستدار محیط زیست باشید، باید هوشمندانه آشپزی کنید.

ریحانه صادقی - برای گذران اوقات فراغت شاید خیلی از بچه‌ها به یادگیری مهارت‌های جدید روی بیاورند. یکی از مهارت‌هایی که می‌توان به‌راحتی در خانه فراگرفت آشپزی است، اما حواستان باشد اگر می‌خواهید آشپز‌های دوستدار محیط زیست باشید، باید هوشمندانه آشپزی کنید.

از پیش برنامه‌ریزی داشته باشید و مواد فریزشده را بموقع از فریزر خارج کنید تا بدون استفاده از انرژی، یخ‌زدایی شوند.

برای پختن سبزیجات، از روش بخارپز کردن استفاده کنید. پس از جوش آمدن غذا، شعله را کم کنید. ماندن در حالت جوش به انرژی کمتری از رسیدن به این حالت نیاز دارد.

۵ دقیقه پیش از پایان پخت برنج، شعله‌ی زیرش را خاموش کنید و درب ظرف را روی آن قرار دهید تا ادامه‌ی پخت با بخار خود برنج انجام شود.

هنگام استفاده از فر هم باید دقت کنید. سعی کنید بیشترین فضای ممکن را در فر استفاده کنید. باز کردن درب فر باعث خارج شدن حرارت و ازدست‌رفتن انرژی می‌شود.

پس تلاش کنید از انجام این کار هنگام پخت خودداری کنید. از وسایل خوراک‌پزی هوشمندانه استفاده کنید. برای تست کردن نان، بهتر است به جای گریل، از تستر استفاده کنید.

برای جوش آوردن آب، بهتر است از کتری برقی استفاده کنید و هربار فقط به اندازه‌ی نیاز در آن آب بریزید. برای پختن خیلی خوراک‌ها هم می‌توانید از زودپز استفاده کنید که مدت‌زمان پخت را خیلی کاهش می‌دهد.

برگرفته از کتاب: «گرمایش جهانی: کارهای ساده برای ایجاد تغییر»

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.